Skip to main content
0

Ctm stark 3 bene geriausias hibiridinis dviratis iki 1000 eurų. Kaip bebūtų dviratis turi ir šiokių tokių trukumų. Šiame straipsnyje apie tai ir pakalbėsime.

Apie CTM gamyklą:

CTM Mažai kam girdėtas, kadangi ši kompanija yra gana neseniai įsikūrusi. Įmonę įkūrė dviračių entuziastai todėl tikrai supranta ką daro. Tai yra palyginti mažas gamintojas, todėl jokių naujovių dviračių rinkoje CTM dar kurį laiką tikrai nepristatys. CTM savo gamoje neturi dviračių profesionalams kurie galėtų konkuruoti su didžiaisiais gamintojais. Kalbu apie dviračius kurių kainos nuo keletos tūkstančių eur. CTM nekuria inovacijų dviračių srityje, nes jie tam dar yra nepasiruošę. Tačiau laisvalaikio poreikiams CTM gamina tikrai puikius dviračius kurie išsiskiria savo geru kainos ir kokybės santykiu, jeigu Jums nesvarbu ženkliukas, CTM dviračiai tikrai verti dėmesio.

O dabar konkrečiai CTM stark 3.0

Rėmas

Hidroformuotas, (aukštu skysčio slėgiu formuojami vamzdžiai) todėl kiek lengvesnis, ir standesnis. Nors pavarų trosai pravesti rėmo viduje, galinių stabdžių šarvas yra rėmo išorėje, (pravesti stabdžių šlangutę per rėmo vidų yra mažiems gamintojams brangus malonumas, todėl nestebina, kad CTM stabdžių šarvas yra pravestas išorėje. Vartotojui tai tik vizualiai gali pasirodyt nepatraukliai, realių techninių minusų, kad stabdžių šlangutė eina rėmo išorėje tikrai nėra.
Šarvai tiek stabdžių tiek pavarų remiasi į rėmą, ( ši bėda yra pas dažną gamintoją ) todėl būtina uždėti apsauginius rėmo lipdukus, kitu atveju jau po poros savaičių naudojimo rėmo dažai bus subraižyti nuo šarvų. Bet kaip ir minėjau, paprasti apsauginiai lipdukai rėmą visiškai apsaugos.

Tvirtinimo taškai

Yra specialus tvirtinimas kojelei. Tvirtinimai bagažinei, ir deja tik vienas tvirtinimas gertuvei. Galinė šakė padaryta taip, kad grandinė būtų didesnių atstumu nuo apatinės rėmo šakės dalies, tačiau vėlgi svarbu uždėti kokią nors apsaugą, kadangi neišvengiamai grandinė trankysis į apatinę rėmo šakę, ir ilgainiui rėmo dažai bus pažeisti.

Kaip ir visuose aukštesnio lygio dviračiuose. Galinis stabdžių suportas yra vidinėje galinės šakės dalyje . Pigesni dviračiai vis dar naudoja IS (international standart) tvirtinimą kuris yra išorėje ir stabdžių apkaba (suportas) tvirtinasi ne tiesiai į rėmą tačiau į stabdžių apkabos adapterį. Čia taip pat yra ir vieta kojelei tvirtinti, tam reikės specialios kojelės.

Dviračio ratai

Bene silpniausios šio dviračio dalys – ratų stebulės. Stebulės pigios, terkšlės guoliai dirba gana garsiai, tačiau su laiku guoliavietės prasidirbs ir turėtų suktis kiek sklandžiau ir tyliau. Pigiose stebulėse guoliavietės būna pagaminamos jas štampuojant, tokių būdu gaminant neišvengiami mikro nelygumai, kurie suveržus guolius yra juntami, ir besisukdami guoliai skleidžia garsą. Tačiau to perdaug sureikšminti tikrai neriekia.
Ne profesinalas turbūt ir neatkreiptų į tai dėmesio.
Realiai šis dviratis daugiau minusų iš techninės pusės kaip ir neturi, ratlankiai ir stipinai atrodo pakankamai kokybiški.

O dabar apie tai kas šiame dviratyje geriausia:

„Komplektacija“ – stebuklingas žodis dviračių pasaulyje 🙂
Šito dviračio visas gerumas yra jo pagrindiniuose komponentuose į kuriuos dauguma ir sutelkia didžiausią dėmesį, tai yra Šakė ir pavarų sistema. Pavarų sistema aukšto lygio ( Shimano Deore T6000) todėl pavaros veikia nepriekaištingai. Kaip ir absoliuti dauguma gamintojų naudoja KMC grandinę. Taip daro ne tik dėl to, kad KMC šiek tiek pigesnės, bet ir dėl tam tikrų KMC tiekimo ypatumų.
Tačiau, pavaros mano galva kiek sklandžiau dirba su Shimano grandinėmis. Ypač tai pastebima pigesniuose dviračiuose 8 ir 9 pavarų, kas šiam dviračiui neaktualu nes čia yra
Naujausia trekking kategorijos Shimano deore 10 pavarų sistema. Pabrėžiu, kad kalba eina apie trekking kategorija, Nes shimano deore trekking ir shimano deore Kalnų komponentai yra du skirtingi dalykai. Priekyje 3 žvaigždės, gale žinoma 10. Tai naujausia Shimano Deore Trekking pavarų sistema, kurią pakeis Shimano Cues.
Itin platus pavarų diapazonas, todėl tikrai rasite patogią pavarą kur tik bevažiuotumėte. Tačiau naujausios mados sako, kad priekyje turi būti tik viena žvaigždė, dėja kol tai pasieks visus gamintojus teks dar porą metų palaukti.
Kitas gėris šiame dviratyje yra jo šakė. Sr Suntour orinė šakė rakinama nuo vairo. Ypač aktualu jeigu jūsų svoris yra didesnis, nes galima amortizatorių priderinti ir sunkesniems dviratininkams. Tuo tarpu spyruoklinės Sr Suntour šakės kurių eiga iki 63mm gerai veikia tik dviratininkams iki 90kg. Jei esate sunkesnis, amortizatorius vien nuo jūsų svorio susės ir praras pusę ar net daugiau savo amortizuojančios eigos.
Stabdžiai Shimano mt-200. Stabdžių diskai 160milimetrų tiek priekyje tiek gale. Turbūt geriausias kainos ir kokybės santykis rinkoje. Stabdo efektyviai, laisvalaikio poreikiams tikrai jų pakanka, pasitaiko, kad sistema tampa nesandari ir ima leisti stabdžių skystį, bet už maždaug 40 eur bet kuriame servise Jums sumontuos naujus stabdžius, o tai yra tikrai nedaug palyginti su kitais stabdžiais.

Balnelis

Kokybiškas, malonus ir daugumai patogus Selle Royalle Essenza. Net palietus jaučiasi, kad medžiaga kokybiška.

Padangos

WTB Riddler 45 mm pločio. Iš esmės tai yra gravel dviračiams skirta padanga, bet ir hibridiniui dviračiui ši padanga yra tikrai puikus pasirinkimas. Plente jūs nejusite, kad ji turi protektorių tačiau tas protektorius miško takeliuose ar palijus duos pakankamą sukibimą, kad jaustumėtės stabiliai.

Vairo rankenos taip pat WTB, užveržiamos, todėl neprasisukinėja, ergonominė rankenų forma.

Jeigu ieškote gero kainos kokybės santykio hibridinio dviračio, CTM stark 3.0 tikrai neblogas variantas. Jeigu manote, kad dviratis 1000 eur nevertas, pasiderėkime!